Divan Börek, o specialitate a hotelului cu acelaşi nume din Istanbul




O reţetă din Turkey - Mediterranean cuisine. Nu-i vreo megacarte, are puţine reţete, ilustrate pas cu pas, dar fiecare cu câte o mică poveste. Sunt puse cap la cap de 11 Turkish chefs, care îţi zâmbesc la sfârşitul cărţii din pozele ca de buletin. Börekul de faţă e versiunea personală a unuia dintre meseriaşii care au pus osul la carte; îl cheamă Göksal Özçelik şi execută versiunea asta la Hotel Divan. Dacă cea clasică are carne tocată de miel, roşii, ceapă, feta şi verdeţuri, a lui e ceva mai light, cu pui şi verdeţuri, ceapă şi usturoi. Eu am pus usturoi verde ca să fie primăvară şi-n börek, şi jumătate de ceapă uscată.

În rest, easy does it: se întinde aluatul subţirel (yufka, în versiunea mea din 200 gr de făină, sare, un ou mare şi apă cât să se lege) şi se taie rondele cu un castron de cam 10 cm diametru.
Foile astea se umplu cu o lingură de pui (fâşii de subţiri din piept, dezosat) călit în unt şi ulei de măsline cu ceapă, usturoi, cimbru, sare şi piper, se strâng din aproape în aproape şi se pun într-o tavă tapetată cu foaie de copt.
Fiecare se unge cu ou bătut cu puţin ulei şi gata, se mai presară doar cu seminţe negre de ceapă/chimen negru/nigella şi mai circulă câteva denumiri ale dumnealor. Eu le-am găsit la magazinul arăbesc din colţ, sub cinstita etichetă de Baraka seeds. Stie Google mai multe despre ele, eu le ştiu doar din mâncarea din Orientul Mijlociu şi de pe naan-ul indian, şi le-am mai văzut în câteva reţete de deserturi.
Se ţin la cuptor vreo 20 de minute la 200 de grade, cam până se rumenesc dar doar un pic. Miros fabulos când sunt aproape gata de scos din cuptor. Nu mă omor deloc după pui dar asa învârtit cu tot felul de lucru şi apoi ambalat în aluat e complet altă treabă.

5 comentarii:

  1. well done. de unde influentele turcesti?

    e doar din calatorii sau ai stat mai mult pe acolo?

    RăspundețiȘtergere
  2. @ Wine and Knives:

    Merci. E şi din călătorii, şi din vecini la propriu, eu fiind de fel din sud-estul ţării. Pe-acolo mâncarea e, ca după oameni, un mix de influenţe turceşti, greceşti, armâneşti şi armeneşti, bulgăreşti şi tot aşa.

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte frumos. esti cam singurul cu influente turcesti in blogosfera. ar mai fi florin itu dar parca el e mai fascinat de asia mai indepartata.

    RăspundețiȘtergere
  4. arata senzational. as incerca multe lucruri de pe blogul tau. te mai vizitez cu siguranta.

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Wine and Knives:

    Da, chiar am exagerat cu influentele turcesti in ultima vreme desi nu-mi propusesem neaparat. Dar de maine - switch to Greek :)

    @ corina

    Multumesc frumos :)

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.