Trupul



Din tipurile de făină de Dobrogea nu îl testasem până acum pe cel din măciniş integral. Arată foarte bine, e fin, şi manevrat cu grijă, chiar fără adaos de făină albă, face o pâine cu un gust de bob de grâu proaspăt zdrobit.  




Am folosit o reţetă de baghetă de la Le Cordon Bleu din Professional Baking de Wayne Gisslen, care zice cam aşa: 
  
 500 grame de făină 
 300 grame de apă 
 15 grame de drojdie proaspătă 
 10 grame de sare 
  
Am dizolvat drojdia în apă (în cantitate dublă faţă de drojdie, şi un pic mai călduţă decât temperatura mâinilor). Am amestecat-o apoi cu restul ingredientelor - făină cernută, sare şi restul de apă şi am frământat uşor 3 minute. Am lăsat aluatul cam 5 minute să stea astfel încât să se relaxe glutenul, după care am mai frământat cam 10 minute.  




L-am lăsat la crescut o oră într-un loc cald, după care l-am întins un pic şi l-am rulat - ca pe clătită, cum ar veni - şi l-am mai lăsat cam 20 de minute în formă să-şi revină, adică se se mai umfle un pic. În cuptorul încins la 230 de grade şi în care am aruncat un păhărel cu apă a stat cam 20 de minute, după care a mai primit nişte abur, tot aşa, cu metoda paharului aruncat rapid, să nu se răcească prea mult situaţia, şi cu atenţie să nu se stingă focul. După cam jumătate de oră în total am avut pâinea de mai sus şi o noua prietenă printre făinurile de Dobrogea. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.