The Brazilian substitute

 

Îmi caut de ceva vreme modelul de mai jos de la Victorinox, un cuţitul bucătarului de 22 cm. L-am găsit doar în set-uri de 2 sau 3 cuţite (online, dar şi în magazinul Himalaya, cine-ar fi crezut), sau peste două luni cu pre-comandă la importator.


Am un plan să-l iau mai curând din altă parte iar între timp mi-am făcut întâmplător aşteptarea mai uşoară : el este my new best friend, un Tramontina de 22 cm şi 110 gr (exact cum am estimat înainte să-l pun pe cântar). 
 

Tramontina, după numele proprietarului său cu origini italiene, este o marcă braziliană de ustensile de bucătărie concepută în 1911 într-o turnătorie de fontă şi transformată apoi într-o afacere de succes populară astăzi în zeci de ţări. La noi am văzut până acum doar cuţitărie - cele mici, zimţate sau de curăţat legume şi fructe sunt excelente, cu lamă bună şi durabilă, şi foarte handy. Cel în cauză o lamă subţire care taie minunat, însă fiind atât de uşor nu poate fi folosit la prea multe. De fapt el poate, dar are acasă tovarăşi mai bine proportionati care fac anumite treburi mai uşor. Călcâiul lamei e doar uşor rotunjit cât să nu rănească ori taie mâna care-l ţine, însă un unghiul mai larg cu mânerul ar fi evitat şi posibilele lovituri în cazul mişcărilor mai ferme. E totuşi foarte bine raportat la preţ (cam 25 de lei) şi cum îmi plac mânerele din lemn îl găsesc şi foarte chipeş cu cele trei nituri ale lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.