Paximadia me glikaniso




Ce faci când îţi rămân multe albuşuri? Printre altele, feluriţi biscotti iar dacă unele dintre amintirile din copilărie miros a anason atunci vor fi παξιμάδια με γλυκάνισο

  


6 albuşuri (se pot folosi şi, de exemplu, 3 albuşuri şi două ouă întregi) 
6 linguri de zahăr 
6 linguri de făină 
2-3 linguri de unt sau ulei 
opţional, o linguriţă rasă de praf de copt 
3 linguri de nucă ( de preferat 1 tăiată, 2 măcinate ) 
o lingură de ouzo 
o linguriţă generoasă cu anason (simplu, nu din cel stelat) 




Albuşurile se bat împreună cu zahărul până nu mai mişcă. Se adaugă anasonul, un pic zdrobit într-un mojar, apoi făina cernută împreună cu praful de copt, şi se amestecă uşor. Se adaugă una câte una lingurile cu ulei sau untul, the ouzo şi la urmă nuca.  Se pune într-o forme de chec şi se dă la cuptor la 180 de grade minim 20 de minute sau până îşi dublează volumul. Se scoate, se răceşte (nu forţat, altfel nu mai iese ce trebuie) şi se taie felii; acestea se aşază pe tava tapetată cu hârtie de copt şi se dau la cuptor, la foc mic, până se întăresc şi se rumenesc un pic. 


Ţin mult şi bine şi-s de multe ori love at first taste pentru cine nu s-a cunoscut până acum cu anasonul. Bliss comes lângă o cafea grecească, adică fin măcinată şi la ibric (am impresia că o miros chiar în momentul ăsta aşa că mă opresc până nu începe să mi se pară că o şi beau. Nu de alta, dar uite vine noaptea şi nu mai pot dormi.) 



4 comentarii:

  1. N-as sti sa pronunt cum imi zici tu acolo ca se numeste, dar as sti foaarte bine sa mananc toate bucatelele alea delicate. Ma duc sa beau un ceai, de ciuda :(

    RăspundețiȘtergere
  2. De pronunţat se pronunţă ca în titlu dar sigur au acelaşi gust pe orice limbă ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte reusita reteta!
    Multumesc,

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bine ca am gasit-o! O uitasem si am nevoie sa folosesc niste albusuri. Dar ce mi-a placut mult a fost povestirea de cum se face!! O placere . Multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.